Barometern - den 29:e augusti 2013

Socialchefen vill ha en bättre dialog


- Hör av er till mig om ni upplever att det finns problem i verksamheten. Det är socialchefen Ninna Melins svar till personalen som kritiserat organisationen. I tisdagens tidning fick Torsås kommun besk och tuff kritik för hur dåligt hemtjänstverksamheten fungerar i kommunen. Anonyma medarbetare gick ut och sa att det finns flera allvarliga punkter att anmärka på.Det handlade om allt från underbemanning till en icke fungerande organisation. Det berättades också om personal som har blivit tillsagd att sluta tänka med hjärtat.- Jag känner inte igen mig i det som beskrivs. Under dagen har jag även fått flera samtal från såväl chefer som övrig personal. De känner inte heller igen sig i problemen, säger socialchefen Ninna Melin om den hårda kritiken i lokalpressen.Ninna Melin säger att äldreomsorgen i Torsås kommun fungerar bra.- Det finns det mätningar som visar att den gör. Sedan är det ju så att man alltid kan bli bättre på det man gör, fortsätter hon.Socialchefen menar också att det är svårt att bemöta kritik som framförs anonymt. Hon har därför en klar och tydlig hälsning till de som känner sig missnöjda.- Det går jättebra att ringa mig om man vill diskutera problem. Hittills är det dock ingen som har gjort det, säger hon.I övrigt vill inte Ninna Melin säga så mycket mer om kritiken.



0 bes�kare tycker n�got om denna artikel
Tycker du att nyheten "Socialchefen vill ha en bättre dialog" �r:



�mnen i texten: Ninna Melin, Ninna Melins, Torsås